ثبت پایتخت | کلیه خدمات ثبتی شرکت ها

نام شرکت - کاور

اخذ کد اقتصادی جدید

مراحل ، مدارک و افراد مکلف به دریافت کد اقتصادی

اخذ کد اقتصادی جدید

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای است که بنا بر قانون وضع شده در سال ۱۳۷۳برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند تعیین شد. به این صورت که این اشخاص باید کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند. 
از جمله دلایل درج کُد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و بنابراین با محاسبه دقیق سودهای کسب شده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس اسناد و مدارک صحیح خواهد بود.

کد اقتصادی جدید شماره ای ۱۲رقمی منحصر به فردی است که توسط سازمان امور مالیاتی و پس از طی مراحل خاصی به فعالان اقتصادی تخصیص داده می شود و در اصل شماره شناسایی این افراد در سازمان امور مالیاتی می باشد. کد اقتصادی در واقع یک کد اجباری است که باید برای امور مهم تجاری نظیر گرفتن کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایده ها، اخذ قرار داد با شرکت های دولتی، و صادر کردن فاکتور و حتی باز کردن حساب در بانک وجود داشته باشد.

 به دلیل مشکلات موجود در سیستم مالیاتی کشور، سیستم جامع مالیاتی راه اندازی شد که تا حدودی باعث بهبود در سیستم مالیاتی و دریافت مالیات و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی شده است. به دلیل عدم کارایی کد اقتصادی فعلی در سیستم جامع مالیاتی، نیاز به دریافت کد اقتصادی جدید می باشد که مراحل دریافت هر یک در زیر شرح داده می شود.

اخذ کد اقتصادی

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی جهت اخذ کد اقتصادی:

  1. دریافت دفترچه از واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی و تکمیل آن ها
  2. دریافت فرم های مربوطه از واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی و تکمیل آن ها
  3. کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای هیات مدیره
  4. کپی اساسنامه
  5. کپی اظهارنامه شرکت ( و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت های غیر سهامی)
  6. کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی در 2 نسخه
  7. کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  8. کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس(در صورت موجود بودن)
  9. کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن،کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  10. نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  11. پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی

سایر مدارک مورد نیاز که توسط سازمان امور مالیاتی خواسته شود.

مشاوره رایگان ما برای ثبت شرکت

مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است. شما می توانید هر یک از این گزینه ها را به دلخواه خود انتخاب کنید و یا با مطالعه ادامه مطالب و دیدن فیلم های کوتاه ما ، بیش از پیش به هدف خود نزدیک شوید.

تماس مستقیم

شمارهای تماس : 44038103-021 ، 44038201-021 ، 44036094-021

نظردهی در انتهای صفحه

در انتهای صفحه بخش نظرخواهی قرار داده شده است که می توانید سوالات خود را مطرح کرده و در کمتر از 24 ساعت کاری پاسخ خود را دریافت کنید.

مراجعه حضوری

در قسمت تماس با ما ( بالای صفحه ) آدرس همراه با نقشه برای شما عزیزان قرار داده شده است.

مراحل ثبت نام و اخذ کد اقتصادی جدید:

  • مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی http://tax.gov.ir
  • کلیک بر روی گزینه ی “ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی” از منوی سمت راست و انتخاب گزینه ی “ورود به سامانه”
  • کلیک بر روی گزینه ی “سامانه پیش ثبت نام کد اقتصادی”
  • درج اطلاعات خواسته شده در سامانه
  • پس از انجام مراحل فوق،پاکت مربوط به نام کاربری و رمز ورود توسط سازمان امور مالیاتی برای شما ارسال می گردد.
  • پس از دریافت پاکت،می بایست مجدداَ به سامانه ی سازمان امور مالیاتی مراجعه نموده و با ورود به سامانه،اطلاعات خواسته شده را مطابق اسناد قانونی و ثبتی درج نمایید.
  • در این مرحله در صورت نبود مشکل در اطلاعات وارد شده کد اقتصادی جدید برای شما ارسال می گردد.
  •  
مراحل-دریافت-کد-اقتصادی

مراحل اخذ کد اقتصادی جدید:

همان طور که گفته شد،برای دریافت کد اقتصادی باید تا 2 ماه پس از ثبت شرکت و یا دریافت کارت بازرگانی،با داشتن معرفی نامه و یا وکالت نامه به اداره دارایی مستقر در محدوده فعالیت مراجعه نمایید و نسبت به تعیین حوزه مالیاتی خود و دریافت شماره اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهید.

اشخاص مکلف به اخذ شماره اقتصادی

  1. تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند.
  2. تمامی اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و خدمات فعالند.
    اشخاص حقیقی باید دارای پروانه ی کسب و کار از مراجع مربوطه بوده و محل فعالیت تجاری داشته باشند و شرایط لازم را برای اخذ کد اقتصادی داشته باشند.
    همان طور که گفته شد،برای اخذ برگه ی کد اقتصادی نیاز است ابتدا برای شرکت مورد نظر تشکیل پرونده ی مالیاتی داد. اشخاص حقیقی یا حقوقی نامبرده که اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی ننمایند در برابر ضوابط و قوانین سازمان امور مالیاتی کشور ،علی الراس شناخته می شوند.
کد اقتصادی 1

اشخاص غیر مکلف به اخذ کد اقتصادی:

  1. مساجد و تکایا
  2. اشخاص حقیقی که به فعالیت هنری از قبیل فیلمسازی و فعالیت های مرتبط،طراحی،خطاطی،نقاشی،نویسندگی،ترجمه کتاب،گرافیک و ویراستاری اشتغال دارند.
  3. اشخاص حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند.از جمله اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی
  4. اتحادیه های امور صنفی( به موجب مواد 4 و 23 قانون نظام صنفی،اتحادیه های مجاز به فعالیت های اقتصادی نمی باشند.)
  5. اشخاص حقیقی که به فعالیت پیمانکاری اشتغال دارند و شرایط مذکور در بند(الف-2) این دستورالعمل را دارا نمی باشد بشرط آنکه ارزش پیمان و یا مبلغ دریافتی کل پیمان های آن ها در یکسال شمسی از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد.

آیا با کلیه خدمات ما آشنا شده اید؟

ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. برای دیدن خدمات ما به صفحه اصلی مراجعه فرمایید.

شرکت سهامی خاص

لینک های مرتبط به این خدمات

تبلیغات گوگل ادوردز

به کسب و کار خود با انتخاب بهترین روش های تبلیغات رونق ببخشید

طرح رویا

خدمات طراحی سایت ، تبلیغات گوگل ، بهینه سازی سئو
تبلیغات گوگل ادوردز

تغییر اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص

آیا می دانید اگر بعد از ثبت شرکت خود نیاز به تغییر اعضا داشتید باید چه کنید؟

ثبت پایتخت

ارائه دهنده کلیه خدمات ثبتی و رتبه بندی شرکت ها
رتبه 5 پیمانکاری

ثبت موسسه حقوقی

موسسه حقوقی چیست و چطور ثبت می شود و خدمات ما در این رابطه چیست؟

ثبت پایتخت

ثبت شرکت سهامی ، مسئولیت محدود ، موسسه در تهران
ثبت موسسه حقوقی