استعلام شماره ثبت شرکت

استعلام شماره ثبت شرکت

پس از اتمام کارهای مربوط به ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره ثبت به شرکت تخصیص می دهد. این شماره دارای اهمیت بسیاری است. شرکت از این پس با این شماره شناخته می شود. لیکن ممکن است نمونه ای شبیه به این شماره در کشور وجود داشته باشد. به همین دلیل، سازمان املاک و اسناد کشور شماره ی دیگری به نام شناسه ملی به افراد حقوقی اختصاص می دهد. این شناسه یازده رقمی است که تنها منحصر به یک شرکت است. لذا، از مهم ترین موارد در شناسایی و استعلام وجود یا عدم وجود یک شرکت محسوب می شود.

ویدئو کامل استعلام شماره ثبت شرکت

پخش کننده آپارات

مناسب برای کاربران داخلی ( ایران )

پخش کننده یوتیوب

مناسب برای کاربران خارج از ایران

شماره ثبت شرکت چیست؟

شماره ثبت شرکت شماره ای انحصاری است که از سوی مرجع ثبتی به اشخاص حقوقی اعم از شرکت ها و موسسات غیرتجاری، پس از ثبت نهایی آنها تعلق می گیرد تا از طریق آن از یکدیگر متمایز شوند.

برای اینکه اطلاع پیدا نمایید که شرکت یا موسسه مورد نظرتان به صورت رسمی به ثبت رسیده است یا خیر، همچنین برای استعلام وضعیت شخصیت حقوقی مورد نظرتان و بررسی قانونی بودن آن، می توانید نسبت به استعلام شناسه ملی  و دیگر اطلاعات شخصیت حقوقی فوق اقدام نمایید.

مشاوره رایگان ما برای ثبت شرکت

مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است. شما می توانید هر یک از این گزینه ها را به دلخواه خود انتخاب کنید و یا با مطالعه ادامه مطالب و دیدن فیلم های کوتاه ما ، بیش از پیش به هدف خود نزدیک شوید.

شماره ثبت شرکتها چند رقمی است؟

چند رقمی بودن شماره ثبت شرکت ها بستگی به تاریخ ثبت شرکت دارد، در مورد شرکت های بسیار قدیمی شماره مربوط به ثبت آنها، سه رقمی است و در مورد شرکت های کمی قدیمی یعنی شرکت هایی که در دهه های ۵۰ الی ۷۰ شمسی به ثبت رسیده اند، اکثرا شماره ثبتی چهار رقمی دارند و پس از آن و تا کنون، شماره های ثبت شخصیت های حقوقی شش رقمی است.

دلایل استعلام شرکت ثبت شده

استعلام شرکت ثبت شده به دلایل گوناگونی دارای اهمیت است و ممکن است بنا به علل مختلف تمایل به استعلام شرکت ثبت شده داشته باشید.

بطور مثال ممکن است تصمیم به عقد قراردادی تجاری با یکی از شرکت های ثبت شده داشته باشید و برای این کار در حال مذاکره با مدیران شرکت باشید و برای اطمینان از اعتبار و صحت این موضوع که آیا شرکت مذکور در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و همچنان فعال است یا خیر، نیاز به استعلام داشته باشید.

یا ممکن است تصمیم به خرید شرکت ثبت شده داشته باشید و برای اطلاع از تاریخ ثبت و اعتبار آن، نیاز به استعلام شرکت ثبت شده مد نظرتان را داشته باشید.

در هر صورت دلیل استعلام ثبت شرکت از سوی شما هرچه که باشد، ما شیوه آن را بصورت کامل و تصویری در ادامه توضیح خواهیم داد. 

ویژگی های شماره ثبت شرکت ها:

  • هم چون شناسنامه از راه های شناسایی هویت شرکت یا مؤسسه می باشد.
  • ثابت و بدون تغییر است.
  • شرکت هایی که شماره ثبت ندارند غیر مجاز محسوب می شوند.
  • راهی برای مطالعه شناسنامه شرکت ها است.
  • مادامی که شرکت دایر باشد با این شماره قابل شناسایی است.
  • مهمترین پارامتر یا مهمترین مشخصه در استعلام ثبت شرکت است.
  • به وسیله این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی خواهد بود.

مزایای استعلام شماره ثبت شرکت :

  • بررسی نوع شرکت
  • بررسی محل کار آن
  • بررسی قانونی بودن شرکت
  •  

روش استعلام شناسه ملی شرکت:

از راه های مطمئن جهت استعلام شناسه ملی کشور، مراجعه به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی   http://www.ilenc.ir است. متقاضیان محترم می توانند با وارد نمودن حداقل یکی از سه قلم اطلاعاتی ذیل در سامانه ،جهت استعلام اقدام نمایند.

  • شناسه ملی
  • شماره ثبت
  • نام شخصیت

نکاتی جهت جستجو در اطلاعات سامانه تخصیص شناسه ملی اشخاص حقوقی:

  • اطلاعات مربوط به شرکتها و مؤسسات غیر تجاری در این سامانه وجود دارد.این سامانه مدام در حال بروزرسانی است.
  • برای دستیابی به اطلاعات شخص حقوقی می توان بر اساس سه گزینه نام، شماره ثبت،یا شناسه ملی جستجو کرد.
  • برای جستجوی شرکت باید از انتخاب محل جغرافیایی و تاریخ ثبت اجتناب نمود.
  • چنانچه قصد دریافت شناسه ملی را دارید شماره ثبت یا نام شخصیت حقوقی را درج نمود و کلید جستجو را بزنید که در نتیجه  شناسه ملی، نام شخصیت و سازمان ثبت کننده معلوم می گردد.
  • برای دستیابی به جزییات روی شماره شناسه ملی کلیک کنید.
  • جستجوی اشخاص حقوقی به تفکیک سازمان های ثبت کننده آنها ممکن است.

پس از استعلام ثبت شرکت ها چه اطلاعاتی بدست می آید؟

پس از استعلام ثبت شرکت ها ، به ترتیب اطلاعات ذیل بدست می آید:

  1. ثبت کننده شخصیت حقوقی
  2. شناسه ملی شخصیت حقوقی
  3. تاریخ تاسیس شخصیت حقوقی
  4. تاریخ آخرین بروز رسانی(که منظور تاریخ ثبت آخرین تغییرات شرکت است)
  5. نام کامل شخصیت حقوقی
  6. نوع شخصیت حقوقی (اعم از سهامی خاص، با مسئولیت محدود، موسسه غیر تجاری و غیره)
  7. شماره ثبت شخصیت حقوقی
  8. اداره کل ثبت کننده
  9. واحد ثبتی ثبت کننده
  10. کد پستی شخصیت حقوقی
  11. محل اقامت قانونی
  12. وضعیت شخصیت حقوقی

آموزش تصویری استعلام شماره ثبت شرکت ها

1-   جهت استعلام شماره ثبت شخصیت حقوقی اعم از شرکت ها و موسسات غیر تجاری باید ابتدا به وبسایت مربوطه به آدرس http://www.ilenc.ir  مراجعه نمایید.

1-1 شماره ثبت شرکت

2- همانطور که در سمت راست تصویر مشاهده می فرمایید، سه فیلد شماره ثبت، شناسه ملی و نام شخصیت (که منظور نام شرکت یا موسسه مورد نظر است) وجود دارد که طبیعتاً هنگامی که شما تصمیم به استعلام شماره ثبت شخصیت حقوقی را دارید، قادر به تکمیل این فیلد نخواهید بود و همانطور که در خود تصویر نوشته شده است، پر کردن یکی از فیلدها کافی است و با پر کردن یکی از آن ها، نوبت وارد نمودن تصویر امنیتی در قسمت مربوطه است.

2-1 شماره ثبت شرکت

3- پس از آنکه مطابق با بند دوم اقدام نمودید باید کلید “جستجو” را کلیک نمایید که پس از آن مشخصاتی مانند شناسه ملی، نام شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده، وضعیت و همچنین در صورتی که شخصیت حقوقی مورد نظر شما توضیحاتی داشته باشد، توضیحات آن در کادر مربوطه نمایان می شود.

3-شماره ثبت شرکت

نکتهچنانچه نام شخصیت حقوقی مورد نظر خود را به طور دقیق و کامل وارد نکنید، سامانه اطلاعات تمام شرکت ها و موسساتی که حروف نوشته توسط شما، در نامشان وجود دارد را نمایش می دهد که ممکن است حتی با نام صدها شخصیت حقوقی مواجه شوید.

در این صورت طبیعتاً پیدا کردن شرکت یا موسسه مورد نظر شما از بین این همه نام کاری دشوار و زمانبر است. لذا توصیه می نماییم هنگامی که تصمیم به جستجو و استعلام اطلاعات شخصیت حقوقی مورد نظرتان را دارید، حداقل نام کامل آن را از قبل داشته باشید. 

4-شماره ثبت شرکت

4- در آخر بر روی مشخصاتی که از شرکت یا موسسه مورد نظر شما نمایان شده است کلیک نمایید تا تمام مشخصات آن، مطابق با تصویر در صفحه ای جداگانه برای شما نمایش داده شود.

5-شماره ثبت شرکت

پس از استعلام شماره ثبت شرکتها چه اطلاعاتی بدست می آید؟

همانطور که در تصویر اخر مشاهده می نمایید، پس از استعلام انجام گرفته، به ترتیب اطلاعات ذیل بدست می آید:

  • ثبت کننده شخصیت حقوقی (مرجع ثبتی)
  • شناسه ملی شخصیت حقوقی
  • تاریخ تاسیس شخصیت حقوقی 
  • تاریخ آخرین بروز رسانی (که منظور تاریخ ثبت آخرین تغییرات شرکتاست)
  • نام کامل شخصیت حقوقی
  • نوع شخصیت حقوقی (اعم از سهامی خاص، با مسئولیت محدود، موسسه غیر تجاری و غیره)
  • شماره ثبت شخصیت حقوقی
  • اداره کل ثبت کننده 
  • واحد ثبتی ثبت کننده 
  • کد پستی شخصیت حقوقی
  • محل اقامت قانونی
  • وضعیت شخصیت حقوقی

نکته: کد پستی و محل اقامت قانونی شخصیت حقوقی که در این صفحه مشاهده می نمایید، مربوط به محل اقامت قانونی ای است که شخصیت حقوقی مربوطه در هنگام ثبت تاسیس به اداره ثبت شرکت ها معرفی نموده است.

اما اگر اقدام به تغییر آدرس نموده باشد، در این قسمت قابل مشاهده نخواهد بود و برای مشاهده تغییرات شرکت، باید با اطلاعاتی که در این صفحه بدست آورده اید به سایت روزنامه رسمی مراجعه و از طریق آن تغییرات شرکت یا موسسه غیر تجاری مورد نظر خود را جستجو و مشاهده نمایید.

آیا امکان تغییر شماره ثبت شرکت وجود دارد؟

بله در شرایطی خاص این امکان وجود دارد و این تغییر زمانی رخ می دهد که آدرس شرکت از حوزه یک مرجع ثبتی به حوزه مرجع ثبتی دیگر تغییر کند و این تغییر آدرس به ثبت برسد.

بطور مثال هنگامی که مرکز اصلی و آدرس اولیه شرکت در شهر تهران باشد و پس از مدتی اعضاء شرکت بنا به هر علتی تصمیم بگیرند آدرس مرکز اصلی شرکت را از شهر تهران به شهری دیگر (اعم از شهرهای دیگر استان تهران و یا هر شهری از دیگر استان های کشور) منتقل نماید، شماره ثبت شرکت تغییر می کند اما این تغییر هیچ خللی در شخصیت حقوقی، صلاحیت ها و مجوزهای احتمالی آن ایجاد نمی کند.

نکته: باید در نظر داشته باشید که بر خلاف شماره ثبت، شناسه ملی شرکت ها تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

آیا با کلیه خدمات ما آشنا شده اید؟

ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. برای دیدن خدمات ما به صفحه اصلی مراجعه فرمایید.

شرکت سهامی خاص

لینکهای داغ روز :