استعلام مالیات بر ارزش افزوده

مشمولین این مالیات چه کسانی هستند ؟ بررسی اعتبار ، چگونگی ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای مالیات بر ارزش افزوده

استعلام مالیات بر ارزش افزوده

در این مقاله به توضیحات کاملی در خصوص استعلام مالیات بر ارزش افزوده پرداخته ایم. خاطر نشان می شویم که مشاوران و کارشناسان ما در ثبت پایتخت آماده ارائه خدمات به شما متقاضیان محترم می باشند، بنابراین چنانچه درباره هر یک از موضوعاتی از قبیل گواهی ارزش افزوده، استعلام مالیات بر ارزش افزوده، استعلام گواهی مالیات بر ارزش افزوده، اعتبار گواهی مالیات بر ارزش افزوده، بررسی اعتبار گواهی مالیات بر  ارزش افزوده یا هر سوال و مساله دیگری روبرو شدید می توانید با کارشناسان ثبت پایتخت تماس حاصل نمایید.

گواهی مالیات بر ارزش افزوده

گواهی ارزش افزوده گواهی ای است، که مؤدیان پس از ثبت شرکت و اخذ کد اقتصادی باید حتما برای اخذ آن اقدام نمایند. این برگه که به صورت A5 می باشد و از جانب سازمان امور مالیاتی صادر می گردد گواهی ارزش افزوده گفته می شود. همه خریداران وظیفه دارند در هنگام پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهی ثبت نام را از آن ها درخواست نمایند و بعد از مشاهده آن و اعتبار تاریخ (استعلام مالیات بر ارزش افزوده) نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

همه فروشندگان کالا و خدماتی که شامل این قانون می باشند. مستلزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود هستند. همان طور که مشخص است برای هر فعالیت در امور مربوطه به مجوز هایی از سازمان و ارگانها نیاز می باشد . جهت انجام امور مالیاتی و نیز برای انجام حسابرسی های مالیاتی نیاز به گواهینامه ارزش افزوده می باشد.

مشاوره رایگان ما برای ثبت شرکت

مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است. شما می توانید هر یک از این گزینه ها را به دلخواه خود انتخاب کنید و یا با مطالعه ادامه مطالب و دیدن فیلم های کوتاه ما ، بیش از پیش به هدف خود نزدیک شوید.

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده

تمامی اشخاص حقیقی که مشغول به فعالیت و بدست آوردن درآمد از کسب و کار خود هستن و از فروش کالاها و خدمات خود این درآمد را بدست می آورند باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. در خصوص پرداخت مالیات ممکن است افرادی که زمینه کاری آنها فروشنده مواد اولیه کشاورزی،کود و بذر،فروشندگان شیرخشک و دیگر مشاغل باشند معاف می باشند. اشخاص حقوقی که شرکتی را پایه گذاری کرده اند و شماره ثبت هم دارند باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند نکته قابل توجهی در این راستا وجود دارد و آن این است که اگر اشخاص حقوقی فعالیتی دیگر انجام می دهند و از آن فعالیت درآمد بدست می آورند در قبال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موظف هستند.

اظهارنامه ارزش افزوده

نحوه استعلام مالیات بر ارزش افزوده

با مراجعه به ادرس اینترنتی زیر می توانید استعلام مالیات بر ارزش افزوده را بگیرید و اطلاعاتی را بدست بیاورید هم چنین می توانید برای بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده نیر اقدام کنید:

https://www.evat.ir/frmvalidationofregitration.aspx

پس از وارد شدن به لینک درج شده عنوان مودی، لازم است که شماره اقتصادی جدید و شماره ملی را وارد کرده و سپس روی گزینه جستجو را کلیک نمود تا نتایج به دست آمده نمایش داده شوند. لازم به ذکر است برای این که گواهی نامه ارزش افزوده صادر شود نیاز است که مودیان دارای شرایط خاص و معینی باشند و همچنین اقدامات و مراحل قانونی مرتبط با آن ها را طی کرده باشند تا مشمول دریافت گواهی نامه ارزش افزوده باشند.

اعتبار گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اعتبار گواهی ارزش افزوده، مطابق تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده به صورت 6 ماهه یا یکساله صادر می گردد که پس از به پایان رسیدن تاریخ اعتبار ارزش افزوده، کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مستلزم تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی هستند.

بررسی گواهی مالیات بر ارزش افزوده

برای بررسی گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی

https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx

مراجعه کنید.

بررسی اعتبار گواهی مالیات بر ارزش افزوده

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بررسی گواهی ارزش افزوده و بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی فوق الذکر مراجعه کنید و یا با ثبت پایتخت تماس حاصل نمایید.

بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده

شرکت های بدون فعالیت اقتصادی

ممکن است شرکتی بدون داشتن فعالیت اقتصادی دارای شماره ثبت باشد در این خصوص باید اظهارنامه مالیاتی انجام دهند و ان را ارسال نمایند. موسس شرکت باید این نکته را در نظر داشته باشد که اگر برای یکبار معامله ای صورت گرفته باشد باید برای دریافت ارزش افزوده اقدامی صورت می گرفت. حتی برای معامله ای که یکبار صورت گرفته است، اگر این اقدام صورت نگرفته باشد برای آنها تخلف محسوب می شود.

مراحل دریافت گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده

  1. باید برای مالیات بر ارزش افزوده شرکت ثبت نام اولیه صورت بگیرد.
  2. باید برگه ثبت نام اولیه همراه با مدارک اولیه مالیات بر ارزش افزوده ارائه داده شود.
  3. .بعد از دریافت رمز عبور ثبت نام مرحله دوم اغاز می شود.
  4. ارائه مدارکی مانند(اظهارنامه سه ماهه سالهای قبل از تاسیس تا سالی که قرار است مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شود و گواهی صادر شود،ارائه برگه اولیه،مرحله دوم ثبت نام،شناسه کاربری،رمزعبور،ارائه نسخه تمامی قراردادها برای ثبت نام مرحله اخر و صدور گواهی ارزش افزوده.

مدارک ثبت نام اولیه مالیات بر ارزش افزوده

  1. ارائه کد اقتصادی.
  2. ارائه نسخه مدارک اعضای شرکت اعم از شناسنامه و کارت ملی ( براساس آخرین تغییرات)
  3. ارائه آگهی تاسیس شرکت.
  4. ارائه اخرین تغییرات شرکت.
  5. ارائه وکالت نامه.
  6. ارائه آدرس کامل محل سکونت پیمانکار.
  7. ارائه تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل ارائه تلفن ثابت و همراه هم الزامی است.
  8. ارائه کد پستی پیمانکار.
  9. ارائه مجوز فعاليت (گواحي صلاحيت يا نام شركت در سايت رتبه بندي)
  10. ارائه كد پستي دفتر و يا در صورت نبود كد پستي محل فعاليت يا منزل.
پیش ثبت نام ارزش افزوده

مدارک لازم برای مرحله آخر مالیات بر ارزش افزوده

  1. ارائه نام بانک شرکت.
  2. ارائه نام شعبه بانک.
  3. ارائه کد شعبه.
  4. ارائه شماره حساب.
  5. ارائه تلفنن ریس هیات مدیره.
  6. ارائه کد پستی و آدرس رئیس هیات مدیره.
  7. ارائه کد اقتصادی.
  8. ارائه آخرین تغییرات.
  9. ارائه مدارک آخرین اعضا
ثبت نام ارزش افزوده

آیا با کلیه خدمات ما آشنا شده اید؟

ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. برای دیدن خدمات ما به صفحه اصلی مراجعه فرمایید.

شرکت سهامی خاص