نام شرکت - کاور

ثبت شرکت بازرگانی

مراحل و مدارک و شرایط ثبت آنها

ثبت شرکت بازرگانی

در عصر حاضر با پیشرفت سریع صنعت و تجارت ، فعالان اقتصادی برای برخورداری از رقابتی سالم در بستر فعالیتهای سازمان دهی شده و مکان مناسب برای گسترش کار خود نیازمند ثبت شرکت از طریق مراجع قانونی می باشند .فعالان اقتصادی باید بدانند آنچه مهم و حذف نشدنی است ثبت شرکت می باشد. در قانون تجارت شرکتها به اقسام گوناگونی تقسیم شده اند که شامل : شرکت سهامی ( عام و خاص) ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی و موسسات غیرتجاری می باشند .پس از اتمام مراحل ثبت شرکت، شماره ثبتی و شناسه ملی منحصر به فردی برای شرکت شما توسط مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری صادر می گردد.

شرکت های بازرگانی،شرکت هایی هستند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.موضوع بازرگانی عبارت است از:انجام خرید،فروش،توزیع،صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی،اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی .بنابراین ملاک اصلی برای بازرگانی بودن یک شرکت موضوع شرکت است.

ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد.

انواع شرکت بازرگانی

  1. شرکت های سهامی خاص.
  2. شرکت های سهامی عام.
  3. شرکت های با مسئولیت محدود.
  4. شرکت های مختلط سهامی.
  5. شرکت های تضامنی.
  6. شرکت های مختلط غیر سهامی.
  7. شرکت های نسبی.
  8. شرکت های تعاونی تولید و مصرف.

مشاوره رایگان ما برای ثبت شرکت

مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است. شما می توانید هر یک از این گزینه ها را به دلخواه خود انتخاب کنید و یا با مطالعه ادامه مطالب و دیدن فیلم های کوتاه ما ، بیش از پیش به هدف خود نزدیک شوید.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

  1. حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس ( شرکت بازرگانی سهامی خاص)
  2. حداقل 2 نفر عضو
  3. حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
  4. حداقل سرمایه 1/000/000ریال
  5. حداقل سن مدیر عامل شرکت باید 23 سال باشد.
مدارک ثبت شرکت بازرگانی

مدارک مورد نیاز برای شرکت بازرگانی سهامی خاص

  • ارائه کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت بازرگانی شامل ( کارت ملی و شناسنامه).
  • ارائه اقرار نامه شرکت بازرگانی.
  • ارائه مجوز فعالیت شرکت بازرگانی ( در برخی مواد خاص فقط )
  • ارائه گواهی نماینده رسمی یا همان وکالتنامه (در صورتی که وکیل کارهای ثبت را انجام داده باشد).

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

انتخاب نام برای شرکت بازرگانی

  • برای انتخاب نام شرکت ملزم به رعایت یکسری قوانین خواهید بود :

    1. دارای ریشه فارسی داشته باشد.
    2. لاتین نباشد.
    3. با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد .
    4. دارای معنا و مفهوم باشد .
    5. سابقه ثبت نداشته باشد.

    همچنین به این نکته مهم توجه داشته باشید که کلمات بیانگر موضوع فعالیت مانند بازرگانی، صنعتی ، خدماتی ، توسعه ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، فنی مهندسی ، ساختمانی، حقوقی، تولیدی و … بیانگر موضوع فعالیت می باشند و جزء سیلاب محسوب نمی شوند. لذا به غیر از این نام ها می بایست 3 سیلاب دیگر که همگی اسامی خاص باشند برای شرکت انتخاب نمود.

انتخاب نام شرکت بازرگانی

سرمایه در شرکت بازرگانی

همنطور که در قسمت بالا اشاره کردیم شرکت بازرگانی انواع مختلفی دارد که عبارت بود از : سهامی خاص، مسئولیت محدود،تضامنی و… که طبق قانون تجارت سرمایه شرکت ها نبایداز 100 هزار تومان کمتر باشد. و بیشتر بودن سرمایه باعث بالا رفتن اعتبار در شرکت می شود. شرکت های بازرگانی نیز به دلیل نوع کاری که دارند سرمایه هر چه بیشتر باشد اعتبار شرکت نیز بالا تر می رود . میزان درصد سهم هر نفر هم در شرکت بازرگانی با توجه به نوع شرکت تقسیم می شود.

شرکت های بازرگانی چه قابلیتی دارد

شرکت های بازرگانی با قابلیت امور خرید و فروش تحت عنوان شرکت بازرگانی ثبت می شود . موضوع فعالیت این شرکت ها امور بازرگانی می باشد. امور بازرگانی می تواند شامل هریک از موارد ذیل باشد. خرید ، فروش ، توزیع ، واردات ، صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اخذ و اعطای نمایندگی ، شرکت در کلیه نمایشگاهها و سمینارها و همایشهای داخلی و خارجی.

فرآیند ثبت شرکت به این صورت می باشد در ابتدا امر نوع شرکت خود را انتخاب می نمایید که از رایج ترین نوع قالب ثبتی میتوان به شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص اشاره نمود که در ادامه توضیح مختصری در خصوص این دو شرکت برای شما ارائه میدهیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود از حداقل دو نفر شریک بالای 18 سال تشکیل می گردد که هم عضو هیئت مدیره و سهامداران می باشند. در مقابل در شرکت سهامی خاص تعداد اعضا 5 نفر می باشد که 3 نفر عضو هیئت مدیره و 2دو نفر بازرس اصلی و علی البدل می باشند. توجه داشته باشید که حداقل سن مدیرعامل می بایست 23سال باشد.

پس از تعیین نوع شرکت یعنی ثبت شرکت مسئولیت محدود یا ثبت شرکت سهامی خاص ، باید برای تکمیل مدارک بدین شرح اقدام گردد : کپی شناسنامه و کارت ملی موسسین ، اصل گواهی عدم سو پیشینه کیفری برای کلیه اعضا پس از تهیه این مدارک نسبت به تنظیم و تدوین اوراق شرکت از جمله : اساسنامه ، شرکتنامه (برای شرکتها ی مسئولیت محدود ) ،اظهارنامه (برای ثبت شرکت سهامی خاص) و صورتجلسات مجمع عمومی سپس همه این مدارک باید بر روی سامانه الکترونیک اداره ثبت شرکتها بارگذاری گردد .

مراحل ثبت شرکت های بازرگانی

قبل از هر اقدامی می بایست نوع فعالیت خودرا مشخص نمایید این امر به شما کمک میکند تا قالب ثبتی مناسب را انتخاب نمایید. در گام بعدی 5 نام شرکت خود را با توجه به اولویت مشخص می نمایید حال نوبت به ثبت سامانه ای از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها موسسات غیرتجاری می رسد این امر مستلزم تجربه و تخصص می باشد . پس از ثبت سامانه ای و تایید نام شرکت نوبت به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها و پیگیری روند اداری کار می رسد.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی

مدارک ثبت شرکت بازرگانی

مدارک لازم جهت ثبت انواع شرکت ها بدین شرح است : برابر اصل شده مدارک شناسایی اعضاء، هیئت مدیره ، شرکا و سهامداران ( کارت ملی و شناسنامه ) ، اخذ گواهی عدم سوءپیشینه ، تنظیم اوراق اساسی شرکت ( اساسنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، متن صورتجلسه) این اوراق به صورت کاملا تخصصی توسط کارشناسان ثبت پایتخت برای شما تنظیم می گردد .

زمان ثبت شرکت بازرگانی :

هرکدام از قالب های ثبتی نام برده شده شرایط متفاوتی را برای به ثبت رسیدن دارند به همین خاطر مدت زمان ثبت در هریک از آنها متفاوت می باشد اما به طور کلی25 الی 30 روز کاری زمان لازم است تا فرآیند ثبت شرکت شما به پایان برسد.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی

هزینه های ثبت شرکت به دو بخش حق الوکاله و هزینه های واریزی تقسیم می شوند. که با توجه به نوع فعالیت ، میزان سرمایه ، حق الثبت و هزینه روزنامه رسمی هزینه ثبت شرکت مشخص می گردد جهت کسب اطلاع بیشتر دز این زمینه می توانید با کارشناسان ثبت پایتخت در تماس باشد.

توضیحات تکمیلی در خصوص ثبت شرکت بازرگانی

چنانچه موضوع فعالیت شرکت نیازمند مجوز باشد اخذ مجوزهای لازم از ارگانهای مربوطه

پس از تهیه ،کلیه این مدارک را به کارشناسان ثبت پایتخت و وکیل ثبت شرکت ارائه دهید تا اقدامات لازم جهت ثبت شرکت بازرگانی شمارا انجام دهند با ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها تقریبا با گذشت 5روز کاری ابلاغیه تایید نام آن صادر می گردد. چنانچه نام در خواستی شما رد شود میتوانید 5 نام جدید دیگر را اعلام نمایید و منتظر کارشناسی پرونده بمانید.

با تایید نام شرکت کلیه مدارک و اوراق امضاء شده به همراه فیش بانگی و گواهی بانک و مدارک شناسایی کلیه اعضاء هیئت مدیره و سهامداران و گواهی عدم شوء پیشینه آنها را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری حوزه ثبتی مورد نظر ارسال می نمایند و با گذشت 25 الی 30 روزکاری آگهی تاسیس شرکت شما صادر می گردد.

  • دریافت اطلاعیه تایید و یا اخطار از جانب کارشناس اداره ثبت
  • چنانچه پرونده شما دچار نقص یا ایرادات باشد می بایست با رفع نواقص پرونده را مجددا به اداره ثبت ارسال نمایید.
  • کلیه اوراق شرکت که شامل : اساسنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه و متن صورتجلسه می باشد به اداره ثبت شرکت ارسال کنید.
  • واریز حق الدرج تاسیس شرکت

کلیه استعلام های نام و ثبت شرکت و دیگر مراحل ثبتی شرکتها در ثبت پایتخت با هزینه و تعرفه کم ثبت شرکت انجام می گردد.

توضیحات ثبت شرکت بازرگانی

آیا با کلیه خدمات ما آشنا شده اید؟

ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. برای دیدن خدمات ما به صفحه اصلی مراجعه فرمایید.

شرکت سهامی خاص

لینک های مرتبط به این خدمات